onsdag 24 oktober 2012

Sliter mitt i tentatider, imorgon smäller det. men jag måste erkänna att jag känner mig lite för lugn inför morgondagen. men jag ska sitta hela idag och kötta instuderingsfrågor. det löser sig alltid (sa katten som valde lampan). 

Ny dag nya tag! 
En matförgiftning i söndags satte mina vikttvivel på prov, och mycket riktigt, igårmorse låg jag på min lägsta vikt hittills sedan jag började bråka med den. Jag tänkte att jag passar på och tar tillfället i akt, då jag blir peppad av framgångar, att behålla denna vikt och försöka pressa mig nedåt härifrån, då jag ändå viktmässigt vill plocka något litet kg till för att ge rum för bra definition i kroppsbygget. 
Så, iochmed att senaste veckan varit matmässigt svajig, så freestylade jag gårdagen på känn. svängde ihop 2 matlådor till lunch och kvällsmat bestående av taco/chilikyckling, broccoli, morot, paprika, lök och en avokado. Frulle blev lite havregrynsgröt, och mellanmål blev en keso-papaya-annanas-cashewötter.
Oooo så lite chokladpudding på de som toppen på verket.

Insåg efter min matdag att jag faktiskt hade en beräknande app, ShapeUp- som jag faktiskt vill slå ett slag för. skriv in vad du käkat, och få ett resultat på dagens intag!
 Kanon, då du även kan föra protokoll över din vikt, och skriva in om du vill gå ned i vikt eller stanna kvar eller öka. så räknar appen ut efter din längd vikt och ålder och aktiivitetsnivå ut hur mycket du behöver käka för att nå resultat.

Så denna lilla app är från och med nu min bästa kompis för att hålla lite koll så jag inte får i mig för lite eller för mycket. Och använder du dig av appen, så glöm inte att skriva in när du rört på dig, då får du ju nämligen loss lite extra att kunna käka för ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar