tisdag 18 december 2012




dagens motsats, ett inlägg om utvecklingen, men samtidigt så orkade jag inte med dagens pass. orkeslös, illamående, jättejätte "lightheaded" nästintill svimfärdig och huvudvärkig. det var ingen bra uppladdning för damen alls. ledsen och besviken efter ett halvt pass promenerade jag till hemköp och haffade lite kvällsmat och gick hem, och har nu hamnat frusen i soffan och huttrar av köld.

Koffein är en snabb lösning för energi, och det är något jag tyckt om i många många år. kaffe, koffeinpiller, redbull, you name it, vad jag än hittar med energi i gör mig extra glad. 
Att alltid känna behovet att vara på topp, pigg och ett "energiknippe" tar ut sin rätt och jag orkar inte längre. jag behöver gå på avvänjning helt enkelt! jag minns att innan all denna skiten så var jag pigg som jag var, plain old Sanna! och dit tänkte jag komma igen. 
"jag ska bara"... så heter det ju, jag har en tuff jobbvecka framför mig, med skolredovisning imorgon och sedan kommer ett 4dagars jobbmaraton fram till julafton. och jag behöver min energi till detta. jag hatar att jag säger det, men hellre att vara öppen och ärlig än att inte låtsas om det. jag mår dåligt när jag känner mig seg, tråkig, trist och lite slö. det får mig inte att må bra, och jag har blivit beroende av koffein till den grad att jag får huvudvärk om jag inte får i mig detta. Men när min julledighet kommer, då måste jag tillåta mig själv att känna mig trött. det är okej att inte orka allting. det är faktiskt okej, det handlar bara om att tilldela sig själv den regeln, för det är lätt att säga att det är ok för andra, men inte för sig själv.

1 kommentar:

  1. Du får va hur seg du vill hjärtat! Det är mänskligt och vi älskar dej ändå! :) Låter klokt att tillåta dig själv att varva ner under julledigheten. Det är du såååå värd så som du sliter med skola, jobb å träning. :)
    Du är aaaazum, glöm aldrig dää!

    Puss på dej :)

    SvaraRadera