måndag 31 december 2012

Sista för iår!

2012 har innehållit så mycket positivt och en del negativt, men fasen vad jag lärt mig saker. Det känns lite som jag står i starten på allt nytt, men jag kan inte för allt i världen känna att det bara var ett år sedan som jag stod och kände att ingenting funkade såsom jag försökte styra det. Så det betyder att ett år, en månad eller bara någon vecka kan göra att en människa utvecklas och kommer så långt i sina känslor, tankar och handlingar. Saker kan kännas svåra, motiga eller rent av omöjliga men det är ju din tid som är framför dig, varför inte bestämma över den, och dig själv istället för att låta sammanträffanden och tillfälligheter styra över dig och ditt välmående?
Ta tag i oro, obehag, orättvisor, ilska, missnöje och gör något aktivt för att vända på det, det kommer alltid bli "ditt problem", om du inte bestämmer att du själv ska må bra!

Alla talar om att det är viktigt att ha mål, och det vet jag av egen erfarenhet är något av det svåraste att höra när man inte tycker att träningen har blivit en del av din vardag än. Se vad du tycker är kul, ta tag i det och gör det möjligt, fortsätt och kämpa, för det är inte alltid roligt eller enkelt att sätta igång med en ny träningsform, men ge det en chans, det kommer aldrig att vara dåligt för dig att ha testat ! Och vips så har du ju snart uppfyllt ett mål som du inte ens visste fanns, du kom igång med träningen, eller åtminstone testade!:)

Här var något som var mitt mål iår! Jag skulle våga testa nya saker!
Och på listan kommer faktiskt, gymmet, löpning, thaiboxning, tennis, CX-worx, klättring och längdåkning och spinning!
Våga prova! Det kan inte gå fel!:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar