tisdag 8 januari 2013

Nytt år och Sverige vibrerar av träningspepp! 
På tv rullar Itrim, viktväktarna och friskis & svettisreklamer med uppmaningar om att göra en förändring iår, det är dags att ta tag i det.
 En del tycker det är besvärligt med att det trängs på gymmet, och jag ska inte sticka under stol med att man både en och två gånger suckat och stönat åt att just de maskinerna man skall åt aldrig är lediga. Men kom ihåg att alla är nya någon gång i livet och behöver ha lite tålamod. Men man får tänka på att det tjocka folkhavet kommer att lägga sig, och ibland kan det till och med vara ganska skönt att kila dit tidigt på morgonen istället och träna innan skola eller jobb, för att undvika dom värsta folkmassorna.

I fredags var jag en stund på Frisk med Åsa, det gällde att passa på medan man är hemma. jag uppskattar verkligen att kunna träna på olika ställen, på olika sätt och olika övningar för att få lite nya idéer och pepp. 
 
Igår äntrade jag dörrarna till mitt eget gym för första gången för i år. Jag och Tina skulle träna en sväng, ganska så planlöst då dagen varit fullspäckad med plugg så hade man inte ens hunnit reflektera över vad som skulle tränas. men det blev ett försök på löpbandet, 30 minuter på crosstrainern och sedan körde vi mage, axlar, rygg och triceps. så det blev ändå ett bra pass tillslut!  


göras. Tumblr_mgakaaqsw91s2i4xyo1_500_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar