onsdag 9 januari 2013

The power of kvarg

Det här med proteinkällor är ju en himla djungel, vad är vad och hur används dem?
Protein fungerar för mig som ett mättande alternativ istället för kolhydrater!
Jag väljer mer kött, bönor, keso eller kvarg( kesella) och byter även ofta ut kolhydraterna mot broccoli eller blomkål för att fylla ut mättnaden ytterligare.

Men det finns så mycket göttit man kan göra av i grunden mycket nyttiga saker. Igår tipsade Ester mig om att man kunde göra en kesellaglass!
Så detta måste testas eftersom jag nästintill alltid har en kesella i kylen som väntar på att käkas. Den gamla klassikern kesella-funlightsaft används flitigt, både som mellanmål och frukost! Det smakar precis som en delikatessyoghurt tycker jag, men är fri från socker och fylld med mättande protein:) blanda dessutom ihop det direkt i kesellaflrpackningen och sätt på locket- ready to go!:)

Men nu testade jag en bärig kvargglass(det var faktiskt kvarg och inte kesella som användes denna gången, även om det i princip är samma produkt om jag förstått det rätt)
Jag svängde ihop
Kvarg
Funlightsaft
Lite florsocker(efter smak och tycke)
Hallon och blåbär!

Mixa alltihop, häll upp i skålar och frys! Omnomnom bästa grejen vid sötsug!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar