torsdag 17 januari 2013

Och så var man tillbaka i Sverige igen!
jag insåg snabbt att det inte var någon idé att försöka vara nyttig i London, hellre att göra det till en skön avslappnad helg, där man tillät sig smaka och testa saker, som man kanske aldrig annars skulle tillåta sig. det var trots allt bara 2-3 dagar det rörde sig om. Bacon fanns inte vid frukosten tyvärr, utan sötade flingor, konserverad frukt, gifflar och toast med sylt och ost. haha det var ingen vidare hit dedär med frullen, men det slank ned i brist på bättre lösningar.
Så, nu är ja tillbaka och i mina gamla gängor igen som tur är. Jag har plugg upp över öronen, vilket gör att det får tänkas effektivt i träningsväg. Jag vaknade imorse och kände mig nere och gick och drällde i minst 4-5 timmar. Jag kunde bara inte sätta igång att plugga, och uppenbarligen kunde jag bara inte tillåta mig att gå till gymmet och rensa tankarna heller. dumt val! det ska jag alltid ge mig själv space till. det ÄR inte effektivt att ha myror i kroppen när man ska plugga. lägg hellre 1½ timma på gymmet och var effektiv senare! Jag mindes känslan av när jag och brorsan var och klättrade, det är det bästa sättet någonsin att släppa stress och tankar. du hänger där och lurar din kropp att det är på liv och död som du håller dig fast, vilket gör att all oro och stress du någonsin känt kommer att försvinna, poff.

så jag pratade med Tina, och hon förstod mitt problem, och hon bjöd över mig på Tacokväll ikväll hos henne med henne och hennes pojkvän som är på besök. Vilken jäkla gudagåva kan jag lova!
det blev lixom något att se fram emot, god mat, gott sällskap, bra pluggpaus, OCH jag får promenera upp på berget dit hon bor, vilket i totalen blir 1 timma effektiv sanna i rörelse! Nöjd efter lite lätt förmiddagsförvirring.

Framför mig har jag en helt ledig helg. det känns läskigt då jag har en rätt knepig relation till det här med att vara ledig. jag är van att alltid vara i rörelse, och jag är van att jobba när jag väl är ledig. Men nu är det så att jag har en helt fri helg framför mig då det inte behövdes att jag hoppade in i helgen.
Så imorgon efter tentan ska min träningsväska vara packad, och jag ska ge mig iväg till gymmet och släppa allt vad tentan hette! sedan ska jag hem och göra mig iordning för att gå ut och käka med lite sköna ladies på en libanesisk resturang!
På lördag kommer mina päron hit tidigt och jag ska få en heldag med dem där vi ska köpa hyllor och spika upp i min lägenhet, och piffa och greja, och mamma ville testa shoppinglivet i min lilla stad, så jag ska hänga på där och kolla in staden lite. så blir de lite käk och trevligheter:). och tesse ville att jag skulle följa med på en konsert som hälsohögskolan hade anordnat, det var tydligen världens hype, kanske värt att spana in?
Söndagen har jag övertalat tesse till att göra något aktivt med mig, klättring kanske? det vore något det!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar