torsdag 24 januari 2013

När jag blir stor ska jag bli stark

Jag låg länge och försökte sova imorse, så länge som till halv 2. Jag har alltid prioriterat min sömn, speciellt i "utsatta" tider då jag vet att mitt imunförsvar inte bjuder till ordentligt.
Mycket på grund av min migrän också, sover jag dåligt, och slarvar med att äta dålig mat eller väntar för länge och sedan anstränger mig utöver det vanliga så står migränmannen och knackar på dörren illa kvickt. Jag hatar migränmannen. Men snart är vi kvitt.

Tog mig till gymmet och kastade lite vikter iallafall idag, bra sätt att få loss spänningar och det känns som det hjälper att sortera upp och strukturera i huvudet dedär med att få ta i lite. Bra muskelkontakt i biceps för en gångs skull, så det kändes lovande.
Jag har bestämt mig för att testa att köra 2 veckor med 3 set á 12 reps, och 2 veckor med 3 set á 8 reps med hanterbara vikter efter repsantalen, D.v.s. Man ökar två veckor och kör mer explosivt, och lägger energi på lite mer uthållighet dom två andra veckorna.

Ta hand om er,




1 kommentar:

  1. Grymt med lite periodiseringar! Varför inte lägga in lite lågreps också och bli stark? :)

    SvaraRadera