onsdag 12 december 2012

Nu är det en posér deluxe här, vilket jag får be om ursäkt för, men det jag vill mena på är hur makalöst stor skillnad just styrkelyftning gör för hela kroppens hållning och kroppens balans. Jag känner att jag faktiskt orkar sträcka på mig ordentligt, att jag vågar vara rak och stark i ryggen till skillnad från förr. Jag hade en kort period där jag hade så dålig hållning, och ju mindre jag ville tänka på det, ju mer sjönk jag ihop. Jag försöker lägga tiden på att stärka upp ryggen på gymmet och jag märker jag sån otrolig skillnad i styrkan och i uthålligheten i musklerna när jag "tvingar dem" att tänja sitt ytterläge.

1 kommentar:

  1. Det är grymt! Det är förvånande hur många tjejer som tror att de ska bli stora och muskulösa för att de styrketränar, jag kan inte förstå det. Det tar ju en evighet av optimal träning, optimal sömn och framför allt optimalt överskott av mat för att bli stor. Vanlig styrketräning ger bara former och gör kroppen snyggare, men för att bygga muskler och bli stor krävs mycket mer. Till sist en liten parentes: Det är skillnad på styrketräning och styrkelyftning. Styrketräning är som det låter träning för styrka, men styrkelyft är en specifik sport som handlar om knäböj, bänkpress och marklyft. Det är väl inte det du kör? Om det är det: Grymt val! :D Då kan vi träna tillsammans om du tar dig till Sthlm nån gång! :)

    SvaraRadera