måndag 3 september 2012

Mina nya verktyg för peppning:

jag använder min sån därn stiliga "svartatavla", till att ha veckodagarna med respektive träning, som en påminnelse för mig själv. varje dag jag går utanför dörren, eller ska gå till köket eller whatever anledning att gå till andra änden av lägenheten, så kommer jag påminnas om jag har lust att slänga in ett extrapass eller om det är dags för en vilodag.
 
Den lilla notisboken! Åsa min kära frugelutt, har ju kört med en liten noteringsbok inför varje träningpass där hon präntar ned datum, övningar och hur mycket hon tog och hur det gick. Det är en sådan sak som jag ska ta till mig och börja med själv. Progressen är jätterolig att följa, speciellt om man kan skriva in lite framsteg och kunna följa kurvan :)
 
morgonpromenixen!
eftersom jag är av den typen människa som har svårt för morgonar, då man lätt kan känna sig lite ensam i nyvaket tillstånd, och jag dessutom har svårt att kicka igång på gymmet direkt på morgonkvisten, så är en morgonsväng helt kanon. dels för att det får igång kroppen ordentligt, men också för att jag upplever att man blir gladare och skarpare i tankarna dessutom.

1 kommentar:

  1. Mitt tips är att fixa ett googledoc, då kan du få en graf automatiskt och kan direkt på gymmet (eller var som helst) fylla i resultaten via mobilen eller från en dator. Den grafen jag har i min journal skapas automatiskt så fort jag fyllt i nya resultat :)

    SvaraRadera