tisdag 11 september 2012

Igångsättningspass

Igår blev jag medlem på det nya gymmet fitness24seven, dock så öppnar dom inte förens om 2 veckor, så därför har jag några fribiljetter att plocka ut från sportlife. så där hade jag mitt igångsättningspass igår!
Det var första starten på tre veckors seg vila efter inspark med två kassa försök att få igång lite träning, följt av en trög förkylning.
Tungt men jag kämpade. dessutom kickade energin igång, så jag körde 20 min på spinning och 15 minuter 7.0km/h med 5.0 lutning. summa kardemumma -250kcal. det trodde jag inte som första igångkick.

Så nu känns det i kroppen som att det är första gången, att jag börjar från scratch. Även om jag ser på vikterna att jag tar mer än jag gjorde när jag var "grön". Men iallafall, Nu kör vi.
 ´
Idag kör jag mitt andra pass, sen så är hela kroppen igenomkörd en gång, så sen ska jag kasta upp mina "startvikter" här på bloggen så att det går att följa mig och ni får gärna gnälla på mig om jag inte sköter mig. (vet någon som är bra på de för att de inte finns något blogginlägg att läsa till morgonkaffet haha).


skitsamma nu kör vi!

1 kommentar:

  1. Lite vila kan ha varit bra för kroppen också, även om det såklart är negativt att du varit sjuk och då blev borta så pass länge som tre veckor. Det är ju trots allt under vilan som musklerna byggs upp. Jag kör exempelvis med var fjärde vecka som deloadvecka då jag kör på mycket lägre vikter än vanligt för att hålla igång men ändå låta kroppen vila upp sig inför tre nya tunga veckor :)

    SvaraRadera