tisdag 18 september 2012

Lägsta vikt på drygt 2 år , morgonvikt 52,8 kg. Jag väger mig alltid på morgonen vilket visar den lägsta vikten någonsin på dygnet. Att väga sig vid 8 på kvällen med kläder på kommer garanterat lägga på minst 3kg till, så det ska man inte glömma bort. Dessutom skall man verkligen inte glömma bort att jag bara är 1.56cm lång och kan gå ned till 46kg och ändå ligga inom gränsen för "normalviktig" enligt BMI.
Det är dessutom som så, att ju mer du tränar, ju mer muskler får du och ju mer måste du tillåta din kropp att väga. så man skall inte lyssna alltför mycket på bmi-mätningar utan hellre anpassa efter hur man mår och hur kroppen känns.
Men senaste dagarna har jag kört på på gymmet med bättre styrka och känsla. I veckan ska jag dessutom få chansen att testa thaiboxning. Jag har bestämt mig för att våga utmana mig själv med saker jag annars aldrig fått r mig att göra.
Mitt mål till sommaren 2013 är att ja ska klara av att springa en mil!

1 kommentar:

  1. Fining där!! Ser ju helbra ut stumpan! :)
    På torsdag kickar vi ass!!

    Puss!!

    SvaraRadera