söndag 2 september 2012

sjuk och pulverrrrr

det här med inspark är ju bara äckligt egentligen, iallafall för en vardagshypokondriker som mig. det här med det ständiga " Tjena! jag heter Helena.. (väntar för att låta intrycket sjunka in och för att övertyga lite) får jag smaka din öl?". Alltså usch? haha jag är så dålig med detdär, men att smaka och dela med andra är inte min grej om det inte är nära vänner till mig. och hittills så är ju i princip ingen det i min nya stad, så stay away från min öl snälla, ialalfall några veckor till är du gullig, främling!
Men, nu har ju ett par sneaky bastards lyckats smaka av mina ciders, öl och även från mina vattenflaskor (wtf?). Och folk hostar och snorar som om dom hade något världsmästerskap på gång inne i föreläsningssalen, så nu har det även drabbat mig. svidig i halsen och tung i huvudet och kroppen känns något skör om vi säger så.
För er som varit med i gemet ett tag, vet ju om att jag har astma. det är inget jag skyltar så mycket med, det ligger något outtalat hemligt över det. men så är iallafall läget, jag lider av ansträngningsastma och lite sånt där kombinerat tjohejsan. Så när jag i kombination med en förkylning får andningsproblem så blir det lite kaos. Så här sitter jag hemma hos päronen och tyglar mitt andningskaos och funderar på träning på sin höjd. sugen på att träna lite, och pressa lite, och få resultat lite. mmm de är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar