fredag 21 september 2012

Igår så fick jag möjligheten att testa på thaiboxning på fightcenter i Linköping med Åsa. Det började med 15 minuter uppvärmning i intensiv takt och fortföljde med att vi fick lära oss slagen ordentligt och övade på dem. det var roligt att få testa på något som kroppen inte alls var van vid, rörelser och övningar som för min kropp var helt nytt. Jag mådde inte helt bra i början, så uppvärmningen blev lite avkortad för min del, men resten av gänget var grymt duktiga som kämpade på och ba körde all in! jag hämtade mig efter ett tags vila och kunde hoppa in igen och vara med. blodsockerfall, chock för kroppen eller för tätt mellan mat/dryck och träning, vad det kan ha berott på vet vi inte riktigt, men det blev iallafall bättre tillslut:)

Jag har lovat mig själv att utmana mig själv, att våga testa nytt och våga vara okunnig på ett område och här sattes jag verkligen på prov. Jag är sugen på att testa det en gång till,  för att se hur det känns nu när man har fått känna på slagen och tekniken lite mer. Men efter vad jag upplevde igår så kan jag verkligen rekommendera det för dig som söker en individuell sport med coachning i grupp, som dessutom främjar din totala kroppsstyrka och uthållighet. En over-all helkroppsförstärkning skulle jag påstå, speciellt då jag idag har känningar i vaderna, rumpan och ryggen främst, och jag skulle nog påstå att triceps kan ha fått sig en dänga med? Hur som helst, är du sugen så BA KÖÖÖR!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar