tisdag 5 februari 2013

En liten dagsform, långt ifrån vad jag trodde ens var möjligt. För ett år sedan försökte jag gömma det jag kände genom att hålla mig sysselsatt, eller ligga på soffan och hoppas på bättre tider. Jag trivdes inte i tillvaron, men jag hade tagit beslutet att ta mig därifrån, och det var en vinst i sig.

År 2012 var året då jag till större del började ta beslut för min egen skull. Jag valde att flytta, jag skaffade mig jobb och studier och jag började ett liv som var långt ifrån vad jag någonsin hade kunnat tro. Helt utan förväntningar eller förtroende för Situationen så valde jag att lyssna på min vilja och min åsikt. Jag var less och jag behövde känna medvind. Och den får du inte om du inte jobbar för det, och vägen mot att vara nöjd ska faktiskt vara ganska njutningsfull.

För ett år sedan spände jag mitt lår och kände inte en muskel, jag började skymta förändringar utseendemässigt i min kropp som jag aldrig hade kunnat gissa mig till, jag vägde mer än jag någonsin gjort förr, och jag var inte pigg och jag var inte glad.
Och jag bestämde mig, ännu en gång bara för min egen skull bestämde jag mig för att hitta mitt jävlaranamma, för det har jag alltid haft, jag måste bara tillåta det. Och idag känner jag mig tryggare, till stor del mycket gladare och med en stor skopa belåtenhet och stolthet över att jag valde att förändra min livssituation. Och jag kan känna att jag är en god bit på vägen mot att bli "min egen lyckas smed" som man så fint säger:).



1 kommentar:

  1. Du är så fiiin! :) Jag är sååå stolt över dej! Löv juuu!

    Puss å kraaam

    SvaraRadera