lördag 16 februari 2013

Lägenheten får agera sjukstuga igen! Det känns som om det aldrig tar slut, men min orkeslöshet och trötthet senaste veckorna har antagligen varit ett tecken på infektion i kroppen- it all comes down to this!
Heller få det överstökat lite snabbt så man kan försöka hitta lite glädje och försöka se framåt igen. Det är svårt när man ligger hemma och får massa tid att varva ned och klura lite. Men det är nog välbehövligt!

Var på första delen av klätterkursen imorse, och det gick så bra! Mycket säkerhetsaspekter, med material och säkring som gällde. Fick även klättra lite och säkra varandra. Jag stod lite frågande till hur jag skulle kunna säkra en person som är större än mig, jag är bara 156 lång och väger inte sådär jättemycket, och hur skall min lille kropp hålla emot en fullvuxen man tänkte jag. Då fick jag helt enkelt testa det, jag fick klättra med en kille som säkert var 185 lång, och jag skulle då fira ned honom från väggen och säkra honom hela vägen upp. Men det gick jättebra, jag lättade lite från marken(upp på tå) men inget värre hände, och vi klarade oss båda bra och oskadda som tur var:). Jag blev glad då instruktören gav mig beröm för att jag var så orädd på väggen, trots det så var jag riktigt skakig efter första klättringen, och rädslan är något man får förvandla till respekt:) men riktigt kul när man peppas, och "lär sig" att bita ihop och bara köra!:)

Jag "känner" fortfarande selen på mig, även om det var många timmar sedan jag tog av mig den! Haha. Men jätteroligt, och imorgon är det klättring som gäller inför det röda kortet som börjar på torsdag! Så efter imorgon är jag certifierad grön klättrare om jag förstått det rätt:) så förberedd med enchinacea, granatäpple och panodil så bör jag klara mig på väggen även imorgon!

Ha en fin helg hörrni!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar