fredag 1 februari 2013

Ökning

Som jag tidigare nämnt så har jag själv för ett halvår sedan fått tips om att använda sig av ett anteckningsblock på gymmet! Och det är faktiskt riktigt riktigt bra!
Jag tog tillvara på Åsas system med

V
+
<3

Jag gör alltid 3 set, och utgår från att jag gör 12 reps per set om inget annat skrivs. Så v v v betyder att jag klarade övningarna och att det var tungt och jag ska fortsätta på samma vikt.
v v v <3 betyder att det jag klarade alla set men att det var riktigt tungt och att jag ska ge mig en klapp på axeln.
v v v + betyder att jag ska öka vikt nästa gång.

Exempel;

Benpress 110 kg v v v +

Igår hade jag mitt benpass och det gick faktiskt riktigt bra, och det blev nästan bara ökningar till nästa gång, hur skönt som helst när man ser att det är dags att lassa på lite till!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar