tisdag 12 februari 2013

Nu blir det åka av:)

har just käkat lite reevbenspjäll och fetaostsallad till kvällsmat och sitter belåten i soffan med datorn i knät.
Fick just mail om att kursen till klättringen BLIR AV! ååå är så sjukt glad för detta, har väntat så länge på besked, och äntligen kom det!
det är sju personer som är anmälda, så det kan nog bli ett gott gäng:). av min lilla tidigare erfarenhet så är klättrare väldigt hjälpsamma och snälla, så det kommer att bli kanon! jag hoppas alla är ungefär lika gröna som jag, och jag ska envisas mot min höjdrädsla och bara köra! man är säkrad och man är trygg, det handlar bara om att njuta och våga släppa rädslan och ta kontrollen.

Idag kom dessutom mina grejer i rätt storlek, selen, karbinerna och kritan! så nu väntar jag bara på min handledningsbok och skorna som min brorsas jättegoa tjej skulle skicka mig :)

upplägget ser ut som följande

Grundkurs Klättring.
Fyra dagars grundkurs i klättring.
Ungefärligt upplägg:
Dag 1.  Lära sig säkra med repbroms av typ sticht, grundläggande säkerhet vid inomhusvägg.
Dag 2.  Klättring. Så mycket klättring som möjligt. Teknikträning och träningstips
Dag 3.  Säkring med Grigri, hjälplåsande repbroms. Mer klättring och genomgång av ledklättring.
Dag 4.  Ledklättring. Hela dagen går åt till att träna ledklättring.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar