tisdag 5 februari 2013

Igår anmälde jag mig till en grönt och röttkortkurs i klättring! Fick svaret att intresseanmälan var mottagen och dom skulle återkomma när dom visste att vi var tillräckligt många för att fylla en grupp.
Vet inte hur jag gör om den inte blir av, får eventuellt kolla upp kurser i andra städer typ Linköping eller Halmstad om det inte funkar. För lära mig klättra, det ska jag! I påsk ska jag och brorsan och hans tjej till Tjugekull nere i Skåne som är ett riktigt bra klätterställe utomhus och jag ska få testa att klättra på riktiga klippor för första gången! Det känns så spännande!
Köpte sele och lite tillbehör igår, men upptäckte att det saknades lite hakar och sånt, så lämnade tillbaka grejerna och beställde från addnature.se istället, fick ett bra paketpris, och skor skulle jag få av brorsans tjej, så fruktansvärt snällt, bara jag betalde frakten!
Det fick bli ett Black Diamond sele istället för petzl, fick rekommendationen på uteliv att köpa BD istället, och dessutom är det ställbart i låren, kan vara bra om man vill kunna ha selen långsiktigt rent storleksmässigt :). Jag ska trots allt faktiskt lägga mitt liv i händerna på ett bra sele!

Så snart börjas det, ser verkligen fram emot det med spänning, en helt ny träningsform för armar, axlar rygg och händerna! Benen kommer nog få ta dem dom med av det roliga tror jag:)!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar